1938
Henk van Bentum start op 20-jarige leeftijd zijn eigen transportbedrijf genaamd "Risico" en koopt een tweedehands 29-er Ford. Hij vervoert o.a. melk. Na de oorlog komt het bedrijf tot grote bloei.
1965
Op 18-jarige leeftijd doet zoon Hendrik Jan zijn intrede als chauffeur bij zijn vader.
1969
De geschiedenis herhaalt zich, Hendrik Jan van Bentum begint samen met zijn vrouw Janny een eigen transportbedrijf, gevestigd op de Stationsweg 65 te Woudenberg met aangrenzend woonhuis. HJ als chauffeur op de auto en Janny verzorgt de administratie.
1975
Sinds de oprichting is het bedrijf met name actief in het vervoer van droge stoffen in bulkopleggers, maar ook containers worden vervoerd uit Rotterdam naar het Duitse achterland.
1978
Het wagenpark bestaat inmiddels uit ongeveer 15 wagens. Onder de naam BETS zijn we gestart met ferrytransporten naar Engeland in samenwerking met een Engelse compagnon.
Henk van Bentum jr. krijgt het ‘truckersvak’ al vroeg bijgebracht, zowel door zijn vader als moeder.
1982
H.J. van Bentum Trailer Service bv wordt opgericht en gaat zelfstandig verder met onbegeleid ferryvervoer naar Engeland vv.
1984
In de jaren 80 zijn veel van onze opleggers uitgerust met zeilen waarop reclame wordt gemaakt voor rederijen.
1990
Verhuizing naar het industrieterrein. Van Bentum groeit in de dorpskern van Woudenberg uit haar jasje en heeft een nieuw pand laten bouwen op het industrieterrein in Woudenberg. Dit nieuwe pand is voorzien van kantoren, opslagfaciliteiten, een eigen werkplaats en reinigingsstation.
1991
ISO-certificering: in 1991 wordt Van Bentum gecertificeerd volgens ISO 9002 kwaliteitsnormen, als één van de eerste in de branche.
1992
Van Bentum denkt mee met de klant en ontwikkelt in eigen beheer een nieuwe trailer waarmee 30 pallets i.p.v. 24 kunnen worden vervoerd.
1994
In samenwerking met D-tec is de ultra-light flattrailer ontwikkeld welke negentien pallets kan vervoeren i.p.v. de gebruikelijke 17 stuks, daar de trailer 3 ton minder weegt.
In november wordt het 25-jarig jubileum uitgebreid gevierd met klanten, leveranciers en medewerkers.
1995
Uitbreiding van 8000 m2 op- en overslagruimte op naast gelegen perceel met 1100 m2 kantoorruimte.
1996
Elk weekend wordt het materiaal gewassen en onderhouden en daarna keurig in de rij opgesteld.
1998
Revolutionaire chassisloze bulkoplegger ontwikkeld, hetgeen een gewichtsbesparing van 1200 kg betekent.
2001
Een groot deel van onze trucks wordt uitgerust met een midlift-as (derde asje): betere aslastverdeling bij deelbelading en biedt bij vervoer op Engeland circa 3,5 ton meer laadvermogen.
2005
Zoon Henk van Bentum neemt samen met zijn vrouw Cindy het bedrijf van zijn ouders over.
2006
Het aantal bulkopleggers wordt fors uitgebreid, daar deze nu ook onbegeleid naar Engeland worden verscheept, hetgeen minder wegkilometers tot gevolg heeft waardoor het milieu minder belast wordt.
2009
In november vieren we het 40-jarig jubileum met onze medewerkers en vaste charters.
2010
Drie generaties Van Bentum: Opa Hendrik Jan, vader Henk en Robert Jan. Zijn moeder Cindy is inmiddels ook ingeburgerd in het transport.
2014
100-ste LAG kipbulkoplegger wordt in Bree in ontvangst genomen. Deze opleggers zijn van de nodige versterkingen voorzien, speciaal voor het onbegeleid ferrytransport.